Umor englezesc.

Image

Să vă povestesc o întâmplare amuzantă, aşa, de un umor englezesc. Mi-a spus o prietenă într-o seară, mai în glumă mai în serios, din discuţii în discuţii, scurt şi la obiect: „Mă, dar tu nu eşti niciodată fericită”. Vă spun că mi s-au tăiat picioarele, nu mai auzeam nimic în jur şi era tare multă gălăgie. Bineînţeles, m-am agăţat de cea mai penibilă şi la îndemână scuză, primele vorbe proaste ce mi-au venit în cap. M-a scos pe moment, dar m-a lovit violent. Ce spun eu, m-a cutremurat de la rădăcini. Încă-mi ţin mâna la cap şi sunt blocată, să spun drept.

Ce e şi mai amuzant aici e că pe mine nu mă trezesc niciodată marile lovituri, doar lucrurile astea aproape insesizabile. Fata asta, după ce nu m-a văzut un an de zile, mi-a aruncat o replică atât de inofensivă care m-a dat peste cap. Şi culmea, unde mai pui că are dreptate, de ce să mai mint acum.

Eu aveam un plan tare bine pust la punct şi l-am urmat sfinţeşte. Culmea, eu care nu pot să plănuiesc nici următoarele 15 minute. Acum mi-am amintit de ce; că se termină prost! M-am zbătut ani întregi să construiesc un zid în jurul meu, să îmi educ mintea şi să îmi disciplinez sufletul, să fie o masă controlată pe care doar eu o manevrez. Să nu port grija şi urma nimănui decât a mea, să nu regret un minut, să râd în faţa vieţii, să calc peste orice se aşterne în faţa mea dacă asta îmi aduce mie un beneficiu, să nu îmi pară rău de nimeni şi nimic, ce se pierde rămâne pierdut, să îmi blochez efectiv memoria, să nu ajungă nimeni la mine. Să fiu în siguranţă, ştiţi ce zic? Şi am reuşit într-un final. Am reuşit să nu mai simt nimic, să nu fiu atinsă sau mişcată în vreun fel. Ies nişte glume pe cinste seara pe tema asta, dar mi-am dat seama că-i mai rău decât umorul englezesc, e amar de-a dreptul. Că de fapt, nu mai râd eu demult în faţa vieţii, râde ea de mine şi eu nu mă prind, dar zâmbesc şi mă prefac că înţeleg. Că eu prin zidul ăsta pe care l-am ridicat în jurul meu, am blocat şi fericirea şi iubirea. Am scăpat de lucrurile urâte, dar şi de cele frumoase. M-am descotorosit de tot. Ce naivă. Şi zic, ce rost are să duci un război pe care ştii oricum că-l pierzi?

Am construit cu sudoare pe frunte şi-acum o iau de la zero, trebuie să dau jos cărămida cu cărămidă. Nici măcar nu-mi place cărămida.

Poate într-o viaţă viitoare o să fiu comediant. În Anglia.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Umor englezesc.

  1. Lunatica zice:

    Uneori simt ca nu mai simt nimic! Asa si tu! Ce rost are sa duci un razboi pe care stii deja ca I’ll vei pierde? Se zice ca nu a castiga nu e neaparat important,ci a participa! Poate ca nu castigi razboiul dar castigi o batalie,hai doua! Vei putea zice „am fost acolo,am facut aia si celalta,am avut curaj sa ies pe campul de lupta” …nu toti au curaj sa lupte! Eu cred ca nu toti oameni sunt facuti a fi fericiti,fericirea mea nu e aceasi ca a ta. Nu trebuie sa se raporteze la nimeni in afara de tine! Iar poate ca in loc sa darami zidul pe care l ai construit poate plantezi niste iarba de aia edera cred ca se numeste…sau niste fasole.sa te cateri pe zid!tu si ceilalti.tu pentru a vedea vederile de dupa zidul tau iar ceilalti pentru a vedea sufletul tau.tu decizi cat de mult ii lasi sa se catere si cat de mult sa vada si daca si cat sa ramana la tine in suflet! A iti proteja sufletul e foarte bine! Dar presupun ca trebuie sa existe un echilibru care este foarte dificil de atins…

  2. R zice:

    Frumos scris! 🙂

  3. Eu sunt la primele cărămizi. Ezit să-mi construiesc zidul, ezit să-l dărâm. Cred că mi-ai oferit un răspuns.

Lasă un răspuns

